söndag 28 juni 2009

Yo Suckers!

Då var det söndag igen och ännu en helg har kommit, upplevts och passerat. Det är inte länge kvar tills sommaren är över alltså, eller vilken sommar? Här regnar det så mycket att vi inte ens behöver åka upp till Niagarafallen för att se ett vattenfall, det säger väl en del?

Helgen har varit helt ok! I fredags jobbade jag kväll (helt själv, utan sällskap) till 12 på natten då föräldrarna var på släktfest. Grattis värdfar på födelsedagen. Jag va lite lustig och köpte Mamma Mia filmen till honom (svensk musik yeah) och ett par kaffeshottar på skojs skull! Lördagen kom med besked och detta var en av mina värdbarns födelsedag. Grattis TP. Soo dagen till ära jobbade jag lite/hängde lite på verandan där vi hade bbq/poolparty. Rätt nice även om jag totalvägrade att hoppa i poolen. Tog faktiskt ett tag att fixa till sminket jö! ;) Istället satt jag vi bordet, käkade chips och drack en Margarita (som familjen bjöd på) med en bibis i famnen. Detta är en definition av ordet soft!

Kvällen kom och jag fick skjuts till tågstationen av en av gästerna på bbqn - riktigt juste! Tåget gick till Grand Central där jag sedan som så många gånger förr tog pendeln till Times Square och sedan vidare med Q-train till Brooklyn för att träffa min kära vän Frida och hennes vän Pelita från Sthlm som är här och hälsar på i 2 veckor. Riktigt go tjej. Vi mötte upp med Anna och gick ut och svängde våra lurviga. Därefter fastnade vi på Union Square där det samlats en massa folk som hyllade vår legend Michael Jackson med sång, dans och härlig känsla. R.I.P. the King of Pop! Lite Taco Bell på det och taxi hem så var även lördagsnatten avcheckad!

Söndag vaknade jag klockan 9 av massa sms och ett konstant ringande på min telefon. Förstår folk inte söndagskoden "Ingen kontakt innan 11". TYdligen inte. Fick sova över hos Anna som hade föräldrafritt, Tack så mycket!! :) VI samlade sedan ihop truppen från gårdagen och åkte in till Times Square och käkade frukost på donken, vad hände med dieten? Gott var det i alla fall då vi åt "Cinnamon Melts" som smakade det närmaste kanelbullar jag kommit på 16 månader i usa. MUMMA! Mötte därefter upp Anna och Elina och chillade en stund i Central Park innan vi åkte hem! Och nu sitter jag här och är sjukt opepp på en ny jobbvecka! Blä! Har i alla fall lite skoj att se fram emot, på söndag ska jag nämligen ÄNTLIGEN få åka till Long Island och träffa min ÄLSKADE familj från California! SOOOOOOOM jag längtar och SOOOOOM jag saknar dem! Mina älsklingar!!!!!!

Nu ska jag nog mysa ner mig med lite Twilight och sedan försöka somna igen. Lär ju gå sådär då jag sovit alldeles för mycket denna helg! Signar nu ut efter en klassisk helg i The BIG Apple! Over n out / Big D!

Och Stephanie, jag saaaaaknar dig min älskade vän!

Inga kommentarer: